Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar er is een fantastisch boek van John Styles over de kleding van de 'working class' in de 18de eeuw, zie de link voor een recensie.

De aller- allerarmste mensen, die droegen uiteraard, net zoals vandaag, wat ze maar konden vinden om warm te blijven, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
De "gewone" mens droeg in de 18de eeuw vaak kleding van katoen, omdat het materiaal toen relatief goedkoop was geworden, en zelfs stoffen met kleuren en afdrukken waren zeker niet duur.
Net zoals vandaag en in alle tijden, probeerden de armen de style en de kleding van de rijke mensen na te apen, maar dan zonder gebruik te maken van de dure materialen zoals zijde of muselines, want die konden ze niet betalen. Dus als je beelden wil zien van hoe mensen zich aankleedden, dan hoef je alleen naar een gemiddelde schilderij van een 18de eeuw schilder te kijken, en dezelfde type kleding, maar dan met goedkopere materialen, is ongeveer hoe de arme mensen eruit zagen. In die periode was niet gebruikelijk om over de arme volk te schilderen, dat was iets meer van de Romanticisme, in de 19de eeuw, maar je kan zoeken naar werken van Hogarth of Goya of andere schilders uit de periode, om een goede indruk te krijgen.

Met dank aan mijn moeder, de ware expert in de 18de eeuw, voor haar bijdrage aan dit antwoord.