Hoe kan ik minder chagrijnig kijken?

Heey, Ik krijg echt heel vaak te horen dat ik chagrijnig kijk terwijl ik dat helemaal niet ben. Ik vind dat dus storend want als je in een goeie bui zit verpest dat het een beetje...

Dus hoe kan ik mezelf wat zachter laten overkomen?
Verder draag ik geen oog make-up dus daar kan het niet aan liggen en mijn wenkbrauwen denk ik ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
MissBiggie
12 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je gezicht zo het makkelijkst staat. Doe ik ook altijd en dan moeten ze meestal lachen en jij dan ook weer en dan kijk je niet meer chagrijnig ;-)

Antwoorden (6)

Dan zou je voor de spiegel kunnen gaan oefenen op een natuurlijk ogende glimlach. Door je te realiseren dat jij blijkbaar afhangende mondhoeken hebt als je neutraal kijkt, kan je jezelf misschien wel aanleren om de neutrale blik met glimlach te tonen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geforceerd lachen dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de halve wereld komt daar toch mee weg? ik ben er geen fan van hoor!
De meeste mensen vinden hangende ogen erg chagrijnig staan, niet de mondhoeken. Het kan ook aan laaghangende wenkbrauwen liggen. Maar vanaf hier kan ik dat moeilijk beoordelen of dit bij jou ook zo is. Je zou eens naar een schoonheidsspecialist kunnen gaan voor advies.
Verder kun misschien eens overwegen om juist make-up te gaan dragen, de lichte kleuren malen je ogen iets vriendelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wat het is: je kijkt zoals je kijkt. En je kan nooit kijken zoals een ander wil dat ie kijkt, want weet je wat het is met mensen, die hebben nogal eens de neiging om hun eigen karaktereigenschappen te projecteren op die van een ander: "Ik kijk altijd gezellig, en jij niet, en ik vind dat jij ook gezellig kan kijken, want als ik het kan, kan jij het ook". En dus denk jij dat je teveel chagrijnig kijkt en dat je dat moet minderen omdat het je humeur verpest.. Maar dan vergeet je dat jij niet moet zijn zoals de rest van de mensen om je heen, maar dat je gewoon jezelf moet blijven.
Je moet je er dus niks van aantrekken. Het is uiteindelijk je stem als je praat waaruit blijkt of je echt chagrijnig bent, van al die mensen die het steeds maar blijven vragen.. tja, dáár wordt je pas chagrijnig van ...
En waarom net alsof doen, of je aanpassen aan de rest, als het juist de rest is die jou maar heeft te accepteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet wat je bedoeld.
Maar er is weinig aan te doen je bent zoals je bent.
Meestal komt het dat je ergens mee bezig bent in je hoofd en dan wordt jou mimiek in het gezicht anders.
Krijg het ook heel vaak te horen maar buiten jezelf goed te verzorgen en de blik op iets anders te laten verleggen. zoals het iets zachter laten lijken van de stand van je wenkbrauwen ga hiervoor naar de schoonheidsspecialiste die heeft er het beste kijk op.
Sieraden of leuke oorbellen of outfit kun je de blik op jezelf laten verleggen Mensen moeten jou accepteren zoals je bent het gaat om wat er in je hart zit.
12 jaar geleden
Ik begrijp dat je dat heel vervelend vind. Ik ken ook mensen die een chagrijnig gezicht hebben, en daardoor ook het stempel 'chagrijnig' krijgen. Geheel onterecht.

Ik zou zeggen: Probeer niet om je uitstraling te veranderen. Je bent zoals je bent, en dat is goed genoeg. Wat anderen ervan vinden, is hun zaak. Houd jezelf dat steeds voor ogen, en probeer op die manier boven de opmerkingen te staan.

Als je je gewoon vriendelijk opstelt naar je omgeving, zullen de mensen die je kennen na een poosje die chagrijnige blik niet meer zien. Dat gezicht is gewoon jouw gezicht, en ze weten dat je vriendelijk bent.
En als mensen je voor het eerst zien en ze vellen gelijk een negatief oordeel, dan zijn ze kortzichtig en zijn ze het niet waard dat ze erachter komen dat je in werkelijkheid anders bent.

Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha dat heb ik ook. ik denk ook vaak na. en draag geen make-up. als ik make-up op heb, mascara, gaat het beter maar het is mijn gezicht.

Toegevoegd na 3 minuten:
oeps te snel. ik zie er ook altijd moe uit zegt men maar ik vind het zelf meevallen. gewoon zeggen, nee hoor, ik kijk gewoon zo. dat werkt het best.