prijs koffie supermarkt

• aart

dag allemaal,

Wie heeft een antwoord op mijn volgende vraag??

Wat verklaart het enorme prijsverschil in een pak koffie snelfilter douwe egberts of kg …of….. ten opzichte van de prijs van eorshopper AH….deze kost een prikkie tov dezelfde hoeveelheid koffie die ff hoger in het schap staat van andere merken.

Hoe kan dit????

U allen dank voor uw antwoorden…..de koffie staat klaar!!!!!!

• akke

Als je uitgaat van de gedachte dat koffie koffie is als er koffie op staat en geen verschil in kwaliteit proeft dan raad ik je aan het goedkoopste te kopen dat er te krijgen is. De meeste andere mensen kunnen wel verschil in kwaliteit proeven en zoeken dan naar de beste kwealitieit/prijs verhouding passend bij hun budget.

Zelf koop ik altijd Levelt koffiebonen bij de Markro voor mijn espressomachine. Dat is een heel goede kwaliteit koffie. Ik zou geen koffie drinken als ik op die junkkoffie van AH aangewezen zou zijn.

• aart

akke , bedank voor je reaktie…helemaal eens…koffie moet een aangenaam iets zijn.

Tot voor kort maalde ik de bonen zelf, en dat is natuurlijk helemaal super!!

Toch blijft mijn vraag onbeantwoord: Waar komt het smaakverschil vandaan??

Heeft het te maken met het branden en/of de kwaliteit van de boon….en hoe onstaat dat kwaliteitsverschil dan?

Groeten

• akke

Het ligt op de eerst plaats aan de kwaliteit van de boon. Niet elke koffievrucht ontwikkelt zich op dezelfde manier aan de struik. Bij mijn appelbomen is dat ook zo.

Daarnaast hangt de kwaliteit af van het klimaat, het weer en de grondsamenstelling.

Vervolgens heeft de manier van branden invloed op de kwaliteit. Men probeert slechte kwaliteit koffiebonen soms te maskeren door z.g. dubbel te branden. Echter daar wordt de koffie alleen maar bitterder door. Dat wordt door sommigen ten onrechte als pittig beschouwd. Daarna hangt het van je voorkeur af en de manier van koffiezetten. Zelf ben ik geen grote koffieliefhebber en drink ik alleen in de weekends voor de gezelligheid een kopje koffie mee. Daarom hebben we de beste kwaliteit Levelt koffieboon die voor mij nog enigzins te hachelen is.