senseo latte

• mtb

Heeft iemand al ervaring met de senseo latte?

Ben benieuwd….

• Jan

Was onlangs op vakantie in Frankrijk. In het huisje stond een senseo-apparaat.

Kende de machine niet dus allerlei pads gekocht en uitgeprobeerd.

Het resultaat was voortdurend afwaswater. Bijzonder smerig.

Ik ben thuis een espressomachine gewend. Ik kan niet begrijpen dat er iemand is die koffie uit een senseo-apparaat lust.

• simon

Prima koffie!

Goed apparaat: kopen!

• Jan

Je kan beter een espressoautomaat kopen. 1 druk op de knop en krijgt een heerlijke espresso in no time. Gewoon bonen en water in doen en klaar is kees.

• erik

Sinds 2 dagen, lekker hoor! Latte macchiato is er ook lekker uit, terwijl ik normaal de koffie zwart drink.

• Andre van den Dobbelsteen

Hoi Erik,

Zou jij mij misschien kunnen vertellen hoe wij latte machiato kunnen maken

mvg. Andre

• erik

In dat apparaat? Melk in de houder, water in het reservoir, koffiepad in de houder, hoge mok er onder, systeem instellen op latte machiato (derde symbooltje vanaf linksonder), aanzetten. Meer kan ik er niet van maken.

Eigenlijk is het gewoon een dubbele cappuccino, maar het serveert leuk!

• Carla

En wat voor een koffiepad moet je in de houder stoppen om latte machiato of een cappuccino te krijgen?

Een gewone (regular) tenslotte voeg je zelf de melk toe, of toch een koffiepad met smaak?

Bij de Marskramer en de Blokker wisten de verkoopsters me hier geen antwoord op te geven. Ze dachten een pad met smaak, maar dan vraag ik me af waarom dan toch zelf die melk toevoegen?

Wie weet het wel?

• erik

Voor cappuccino is een regular koffiepad het beste, staat in de gerbuiksaanwijzing. Ik hou zelf van sterkere smaken en gebruik voor cappuccino en Latte macchiato vaak dark roast.