espressobonen voor Siemens apparaat

• Leni

Ik heb sedert 1 jaar een volautomatische inbouw-espresso/koffiemachine van Siemens. Heb bijna alle merken esppressobonen al geprobeerd.De meeste soorten vind ik niet sterk genoeg (ondanks de instelling op dark en sterke koffie).Gebruik de laatste weken AH Perla Orginale Espressobonen.

Momenteel problemen met het apparaat. Het apparaat geeft geen gelijkmatige espresso-afgifte uit beide pijpjes.

Volgens Siemens zou dat komen omdat ik geen 100% Arabicakoffiebonen gebruikt heb, maar meestal een melange van Arabica en Robusta. Dit stond overigens ook niet in de gebruiksaanwijzing. Wel heb ik ervaren dat de ene soort bonen een veel vettere aanslag geeft dan de andere.

Ben nu op zoek naar een merk espressobonen met minimaal 70% Arabicabonen voor een redelijke prijs. Graag ook eventueel vermelding van de winkel / leverancier. Bij voorbaat dank voor de reactie!

• Jan

In diverse steden zoals b.v. Utrecht zijn speciale winkels waar ze alleen koffie van Levelt verkopen. Je hebt daar dus zat keuze en de koffie is erg lekker.

• Salvatore

De gelijkmatige espresso-afgifte uit beide pijpjes, heeft niks te maken met de koffie soort, maar aan hoe je de koffie aanstampt. Water zoekt de minsten weerstand.

groet

Salvatore

• Margreet

Gelijkmatig aanstampen in een volautomatisch apparaat gaat niet op, aangezien de machine zelf de bonen maalt.

Dat is tenminste bij mijn miele het geval.

Volgens miele kunnen sommige bonensoorten een vettere aanslag geven.

Heb je al eens geprobeerd om de machine een keer extra te reinigen of te ontkalken.

Ik vind altijd dat na zo'n reinigingsbeurt de koffie weer beter smaakt en soms ook weer wat heter is.

Misschien zorgt het ook wel voor een gelijkmatigere verdeling over beide pijpjes.

Wij gebruiken de espressobonen forte/pittig/zwaar van alex meijer.

Dit is te koop bij de sligro. Het is overigens ook een combinatie van arabica en robustabonen. Van Miele hebben wij ooit te horen gekregen dat dat geen probleem is.

Alleen bonen met “gesuikerde” laagjes zoals mokka en smaakjeskoffiesoorten kunnen problemen geven. Deze gebruiken wij dus niet.

Verder zijn bonen van Simon Levelt inderdaad ook heerlijk, maar prijstechnisch wel wat duurder

Wij vonden dat ook de meeste bonen een “te slap bakje” gaven.

We hebben de maling redelijk grof staan, en de hoeveelheid op bijna maximaal en ik vind het een prima bakje koffie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je probleem snel is opgelost.

• Jan

Het gebeurt wel vaker dat de pijpjes ongelijke hoeveelheden koffie afgeven. De ooraken zijn uiteenlopend. Mogelijk technisch dus een verkeerde afstemming bij het verlaten van de fabriek of een kleine verstopping. Bij mij is dat ook zo daarom zet ik de koffie altijd afzonderlijk per kopje dat dus onder beide pijpjes staat dus niet 2 kopjes te gelijkertijd. Het gaat bij automaten net zo snel en je hoeft je niet meer te ergeren.

• Margreet

Natuurlijk kan het iets technisch vanaf de fabriek zijn, maar als ik het bericht zo lees had Leni er eerst geen last van. Het probleem heeft zich pas later voorgedaan.

Ik heb de Miele volautomatische koffie automaat inmiddels 6 jaar, en er komt nog steeds gelijkmatig koffie uit.

Ik zet regelmatig twee kopjes eronder voor twee kopjes koffie, en de twee kopjes zitten altijd even vol.

Wel kreeg ik van de miele monteur die onze machine installeerde de tip om de pijpjes even op en neer te raggen (klinkt een beetje stom, maar er valt dan vaak wel wat prut uit) om ze soepel en schoon te houden. Dus dat doe ik regelmatig.

Misschien dat dat nog een tip is.

• Inez

Dit is een veel voorkomende afwijking aan de Siemens. En het is onzin wat die medewerker heeft gezegd over de bonen.

Je dient een afspraak te maken met een Siemensservicemonteur en die kan ervoor zorgen dat de koffie er weer gelijk uitkomt.

Als je goed rondkijkt kom je dit probleem al veel tegen (reviews kieskeurig e.d.) lekkere bonen bestellen wij bij http://www.moccador-meppel.nl.

Succes

• pierre

Kijk eens op http://www.spaansekoffie.nl of er daar iets bij zit wat je bevalt. Neem via de site met mij contact op en we maken wel een leuk prijsje als zijn testpakketje

• maja

hoi

heb je de bonen van v en d al eens geprobeerd

zijn ook goed je kan ook bij

www.arronkoffie .nl gratis proefzakjes aan vragen kijken of je het wat vind

wij vinden ze wel lekker maar smaak verschilt

en de bonen van de aldi zijn ook super

ons probleem met het apparaat is opgelost omdat we nu iets vettige bonen gebruiken sloeg regelmatig op storing

p.s is geen nieuw app gekocht op markplaats

succes

groetjes maja

Leni schreef:

>

> Ik heb sedert 1 jaar een volautomatische

> inbouw-espresso/koffiemachine van Siemens. Heb bijna alle

> merken esppressobonen al geprobeerd.De meeste soorten vind ik

> niet sterk genoeg (ondanks de instelling op dark en sterke

> koffie).Gebruik de laatste weken AH Perla Orginale

> Espressobonen.

> Momenteel problemen met het apparaat. Het apparaat geeft geen

> gelijkmatige espresso-afgifte uit beide pijpjes.

> Volgens Siemens zou dat komen omdat ik geen 100%

> Arabicakoffiebonen gebruikt heb, maar meestal een melange van

> Arabica en Robusta. Dit stond overigens ook niet in de

> gebruiksaanwijzing. Wel heb ik ervaren dat de ene soort bonen

> een veel vettere aanslag geeft dan de andere.

> Ben nu op zoek naar een merk espressobonen met minimaal 70%

> Arabicabonen voor een redelijke prijs. Graag ook eventueel

> vermelding van de winkel / leverancier. Bij voorbaat dank

> voor de reactie!

• Fleur de Cafe

Beste Leni,

Bij www.fleurdecafe.nl vind je diverse soorten espresso koffiebonen, allemaal meer dan 70% arabica,( op 1 na 100% arabica) met prijzen tussen de €12 en € 400,

gebrand of ongebrand alles is mogelijk en geschikt voor je Siemens machine ( we zijn er zelf dealer van )

Succes, met vriendelijke groet,

Eugenie