koffiebonen

• Barry

Heeft iemand nog een tip voor goede koffiebonen. Heb sinds 3/4 jaar een espresso machine, de bosch benvenuto B60, prima machine! Alleen ben ik nog steeds aan het uitzoeken wat ik nu echt lekkere bonen vind. Zat laatst in een restaurant en heb daar berkhoff koffie gedronken, smaakte goed.

• Frank

Gewoon naar een koffiezaak gaan en blijven proberen welke bonen jij het lekkerst vindt.

Je hebt van huismerk-espressobonen tot bonen van over € 250,- p/kg, maar wil niet zeggen dat je die duurste het lekkerst vindt.

Ikzelf heb Segafredo, Illy en van Kookpunt. Alledrie op andere momenten het lekkerst.

• Kees

Je kan eens Culinair Espresso proberen.

Die kan je zetten als stroop, wordt nooit bitter.

• Margreet

Bij Simon Lefelt, een winkelketen die koffie en thee verkoopt, kun je bonen los kopen. Zo kun je rustig proberen welke koffieboon je lekker vind.

Wij gebruiken sinds kort voor de dagelijkse koffie, de bonen van alex meijer. Dit merk wordt verkocht bij de Sligro (groothandel)

Wij hebben de sterkste smaak en deze is zo lekker.

Grappig dat Frank illy lekker vindt. Die vind ik dus helemaal niet zo lekker.

• Margreet

De laatste opmerking die ik maakte in mijn vorige bericht is niet persoonlijk bedoelt hoor. Over smaak valt niet te twisten. wat de ene lekker vind, vindt de ander niet lekker.

je moet gewoon je “eigen” lekker boon zoeken.

• Chantal

Frank heeft geen smaak.

Inderdaad zijn de bonen van Simon Levelt (met een “v” dus) erg lekker.

• roos

Ik heb een abonnement op koffiepost van de Eenhoorn uit Kampen, iedere week een enveloppe verse boontjes in de bus. Geurt je tegemoet. Volgens mij kun je die ook via internet bij hen bestellen!

• Margreet

Tja….sorry….typefoutje. Niet opgelet.

Maar de bonen van Simon Levelt zijn inderdaad erg lekker.

En ik vind het erg praktisch dat de bonen los te koop zijn. Hoef je niet meteen een hele kilo te kopen. Als het dan tegenvalt hoef je niet zoveel weg te gooien.

• Anne-Mieke

<<>>

Alweer zo'n denigrerende opmerking waardoor jij al bij vele prikborden een ban hebt gekregen. Je kunt het maar niet laten hé?

• chantal

Daar is de prikbord waanzinnige weer. Zielig toch?