ontkalk tabletten

• petra

Ik ben op zoek naar ontkalk tabletten, weet iemand een internet adres waar ik dit kan bestellen.

Of een winkel waar ik dit kan kopen.

• Frank

Let er wel op dat je de goede aanschaft, want sommigen tasten de rubbers aan van bepaalde machines.

Lees eerst de gebruiksaanwijzing van de machine voordat je ze besteld.

Bij een goede zaak waar ze machines verkopen, hebben ze natuurlijk ook onderhoudsartikelen.

Succes, Frank.

• Frank

Ik lees net toevallig het krantje van de Lidl.

Daar staan onkalkingstabletten in, 8 stuks voor € 1,79.

• Ati

Ik heb een Siemens espresso apparaat. De reinigingstabletten en een vloeibaar ontkalkingsmiddel koop ik bij een leverancier van dit apparaat. Het zijn de originele artikelen en een stuk goedkoper dan rechtstreeks bij Siemens bestellen. Bij Siemens is de aanschafprijs alleen al een stuk hoger en daarnaast krijg je te maken met verzendkosten en extra kosten voor de betalings transactie. Dus mijn tip: ga kijken bij je in de buurt voordat je bij Siemens wat gaat bestellen.petra schreef:

>

> Ik ben op zoek naar ontkalk tabletten, weet iemand een

> internet adres waar ik dit kan bestellen.

> Of een winkel waar ik dit kan kopen.

• Chantal

Ik gebruik altijd Spa blauw in mijn espresso-apparaat en hoef dus nooit te ontkalken.

Al 10 jaar niet meer. Koffie smaakt ook lekkerder.

• Ati

Wij hebben hier heel zacht water, maar ik moet toch mijn Siemens ongeveer 1 x per 2 maand onkalken en 1 x per maand reinigen. Dat zal ook wel afhankelijk zijn van de hoeveelheid kopjes koffie die je zet natuurlijk.

Het hele procedé van zowel ontkalken als reinigen is trouwens goed te doen.

Het zijn alleen de kosten die Siemens voor deze spullen berekend die het doen tegenvallen, maar gewoon bij de dealer kopen is een prima oplossing.

Ati

• Frank

Het ligt er natuurlijk gewoon aan welk merk en wat voor apparaat je hebt.

Sommige volautomatische MOETEN nou eenmaal om de zoveel kopjes gereingd worden en eventueel een servicebeurt krijgen.

• karel hanenburg

De kosten vallen opzicht wel mee. ik koop altijd de ontkalking en reiniging bij eccellente. 8,95 kost het maar