welke melk voor cappucinno

• johan & rudy

Goedemiddag allemaal,

Sinds vanmorgen ben ik al bezig met instellingen om onze “Solis” zover te krijgen om cappucinno te maken, nu is dit me al aardig gelukt, maar na zoveel bakkie's proeven gaat me nu even het licht uit zeg maar…

Mischien een domme vraag mijn kant maar…..

Welke melk gebruiken jullie om je cappucinno mee te maken….

En zijn er toevallig lezers hier die het zelfde apperaat hebben als wij zo ja..???

Wat zijn jou / jullie instellingen voor een kopje cappucinno op dit apperaat

Fijn week-end allemaal

Johan & Rudy

• Frank

Gewoon verse volle melk….

• chantal

Het licht er aan waar je van houdt. Zelf gebruik ik nu biologische halfvolle melk. Dat gaat heel goed. In het verleden heb ik voor een stevige schuimlaag gewoon koffiemelk gebruikt.

• salvatore

Het maakt niet uit voor het schuimen of de melk vol of mager is, dat bepaalt alleen de smaak, want het zijn de eiwitten die de melk romig maken, het is de manier van opschuimen dat het verschil maakt.

Ciao

Salvatore.

• Justo Lopez

Ja, de berichten zijn tegenstrijdig, welke melk nu het beste is voor de allerbeste cappuccino. Ik heb begrepen dat eigenlijk halfvolle melk beter zou zijn dan volle melk omdat er meer eiwitten in zitten en het daardoor beter schuimt. Maar kennelijk geldt ook hier het adagium “the proof is in the pudding”. Uitproberen maar.