Beste mensen,
Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Siemens surpresso S20. Ik ben nog in de experimentele fase van het uitproberen van verschillende merken bonen in combinatie met de juiste afstelling van mijn apparaat.
Bij het vergaren van informatie op het net is me duidelijk geworden dat er sprake is van vette soorten koffiebonen en minder vette. Het blijkt bij het gebruik van een volautomaat toch redelijk van belang te zijn een niet te vette boon te gebruiken, dit omdat deze op den duur een vettige aanslag achter laat in de automaat waardoor deze zo kan vervuilen dat hij in de fabriek zal moeten worden schoongemaakt. Nu wil ik als het enigszins kan deze problemen zien te voorkomen door de minder vette bonen te gaan gebruiken. Mijn vraag aan jullie is dus of ik op één of andere manier aan de verpakking kan zien voordat ik beslis een bepaald soort bonen uit te proberen of het vette of minder vette bonen zijn? Of weten jullie misschien uit ervaring welke bonen (merk, samenstelling, manier van branden) kwalitatief goed zijn zonder dat ze doordat ze te vet zijn een bedreiging vormen voor mijn volautomaat?
Iedereen die hierop reageert alvast bedankt!