Mooi apparaat

• Frank

Hallo,

Ik heb met kerst een nieuw espresso apparaat gekregen.

Mijn oude, een delonghi, was kapot.

Ik heb nu een Krups 4200 en die werkt fantastisch. Op vergelijksites wordt ie nogal de grond ingeboord, maar hij levert een perfecte espresso. Ook met ESE servings topkwaliteit.

Misschien een tip voor iemand die een kleiner budget heeft…

groeten, Frank.

• Chantal

Wie een Krups in huis haalt kent de geschiedenis niet. Het gebruik van die naam is gewoon een provocatie

Ik zou geen slok koffie door mijn keel kunnen krijgen uit een apparaat met die naam er op.

• Frank

Moet je toch ff uitleggen Chantal…….

Er zou weer een mooie discussie openbarsten.

Succes.

PS ik neem nog een bakkie ;-)

• Chantal

De laatste meneer Krup die het gelijknamige metaalbedrijf bestuurde is een veroordeelde oorlogsmisdadiger.

Ik wordt er misselijk van dat het bedrijf nu koffiemachines produceert onder die naam. Als het bedrijf een beetje fatsoen in z'n donder had zou ze dat niet doen. Gelukkig zijn het alleen domme mensen die een dergelijk apparaat met die naam in huis dulden.

• salvatore

waarom moet je zo beledigend zijn…….Chantal schreef:

>

> De laatste meneer Krup die het gelijknamige metaalbedrijf

> bestuurde is een veroordeelde oorlogsmisdadiger.

> Ik wordt er misselijk van dat het bedrijf nu koffiemachines

> produceert onder die naam. Als het bedrijf een beetje fatsoen

> in z'n donder had zou ze dat niet doen. Gelukkig zijn het

> alleen domme mensen die een dergelijk apparaat met die naam

> in huis dulden.

• Frank

Jaja Chantalleke…..

Wetenschapper hé?

Heeft die meneer Krup tóch iets goeds op zijn geweten: Fantasische machines.

Ene zekere A. H. uit Oostenrijk heeft ook mooie dingen gemaakt en ze rijden nu nog steeds rond; sterker nog ze worden nog gemaakt in Mexico: de VW Beetle.

Er zijn ook goede mensen die foute dingen hebben gemaakt!

Fijn leven verder zo.

• Chantal

Adolf H. stond niet aan de leiding bij Volkswagen. Ik weet niet of er managers bij die fabriek voor oorlogsmisdaden zijn veroordeeld. Alfried Krup in ieder geval wel. Als je op school hebt gezeten kon je dat weten. Het ging mij er natuurlijk niet om om te beledigen maar een espressoapparaat is zo typisch italiaans dat ik alleen al om die reden geen apparaat met een duitse naam in huis wil hebben. Het draagt niet bij aan een goede koffiesfeer.

• Chantal

Frank, Dat vergat ik nog. Spa blaauw bevat aanzienlijk minder kalk (Ca) dan Bar le duc.

Ik heb dat indertijd zorgvuldig nagegaan. Mijn vorige espresso-apparaat is daardoor 10 jaar meegegaan zonder veel mankementen.

• Debby

Hallo,

Ik heb met kerstmis ook een krups gekregen.

En hij bevalt me prima.

Ookal heeft hij die naam.

Het boeid me niets, ik heb een perfect bakkie koffie.

Dan zou je niets meer kunnen kopen als je van alles naar het verleden

gaat kijken van hoe het is onstaan.

ECHT ONZIN.

Maar goed we hebben goeie kofffie van vers gemalen bonen.