sojamelk in cappucino...?

• W.J. van der Wal

hallo,

Ik drink geen koemelk en heb sinds kort een espresso apparaat.

Ik heb gemerkt dat als ik alpro sojamelk opschuim het gaat schiften zodra ik het in de espresso doe. Dit gebeurt ook als ik het er koud in doe. Weet iemand misschien een oplossing?

Ik snap niet waar het aan ligt. misschien is er een ander merk sojamelk waar dat niet mee gebeurt?

Alvast bedankt, vriendelijke groet van WJ

• Frankus

Waarom probeer je niet eens geitenmelk?

Smaakt nagenoeg hetzelfde.

Ik weet trouwens niet of je allergisch bent voor koemelk, maar mensen met zo'n dieet mogen soms wel geitenmelk.

Succes, Frankus.

• WJ

Het probleem is dat ik allergisch ben voor de lactose in koemelk, en die zit bijna net zoveel in geitenmelk…

Groet WJ

• Frankus

Ik las ergens op internet dat het wel moet lukken met sojamelk, maar er stond niet bij hoe ze dat voor elkaar kregen.

Dus hier heb je ook niets aan…….

Maar misschien dan ff googelen, wie weet……

Groeten, Frankus.

• vegan

veel mensen vragen zich dit af

sommigen beweren

- dat het met de temperatuur van de koffie en de melk te maken heeft

- dat je eerst de melk in het kopje moet gieten en dan de koffie erbij doen

- dat de koffie zuur is en de sojamelk basis is, hierom heeft het met verhoudingen te maken

- dat het met het vetgehalte van de melk te maken heeft

alprosoya zeggen op hun website:

“Bij gebruik in kokend water kan de sojadrink gaan schiften. Laat je (instant) koffie of thee daarom iets afkoelen voordat je een scheutje Alpro soya Drink toevoegt. Of verwarm de sojadrink eerst even in de magnetron. Overigens is bij filterkoffie of espressokoffie geen sprake van kokend water. Hierbij zal de sojadrink niet gaan schiften”

schiften betekent: door stremmend eiwit ongelijk maken

ik denk dat het ons allemaal zou helpen als een chemicus de scheikundige werking hiervan zou kunnen uitleggen :)

• Julia

Sojamelk is er niet voor geschikt. Sojaroom wel. Die koop je ook gewoon in de supermarkt, van Alpro.