bonenmalers

• M van der Meulen

Hallo,

'k Heb een vraagje. Ik wil binnenkort een bonenmaler aanschaffen. Kan iemand adviseren welk apparaat goed bevalt? Er wordt bij ons zo'n 30 kopjes per week … maler hoeft dus niet echt super groot te zijn. Ik heb al wat gelezen over slagmolens en pletmolens … kan iemand iets meer uitleggen over de verschillen …? Ik wil max 200 euro uitgeven aan een maler … Wie heeft tips en adviezen?

Alvast bedankt,

Marc

• KEES

VRAAG OFFERTE BIJ WWW.CULINAIR-ESPRESSO.NL

• M van der Meulen

Bedankt voor de tip! Ik heb de offerte aangevraagd. Hoe zijn de bonen trouwens van culinair espresso?

Groet,

M

• KEES

Goeie middag Marc,

De bonen zijn 100 % Arabica soorten en 100 % naturel, dus geen toevoegingen.

geen conserverings middelen, of suikers om de boon.

Het laatste houdt de molen goed draaiende daar er geen kandijvorming plaats vindt.

Verder is deze koffie milder voor de maag, omdat er een verlaagd cafeine gehalte

in de boon zit.

De bonen zitten in een klimaatverpakking zodat vocht en geurtjes geen kans hebben om de boon in kwaliteit aan te tasten.

De wisseling van temperatuur is ook door deze verpakking gering.

In de verpakking blijft de boon 8 maanden lang kakelvers !

Met deze boon kan je heel sterke espresso zetten zonder dat de koffie bitter smaakt.

De kwaliteit van een espresso herken je aan de nasmaak. Die moet in de mond blijven hangen als een zachte koffie-smaak.

Met vriendelijke groet,

Kees

• Frankus

Als je in de buurt van Rotterdam woont, kan ik je maar een ding aaraden en dat is Het Kookpunt. www.kookpunt.nl

Die hebben een aparte zaak voor koffie en toebehorenen.

Voor espressobonen moet je eigenlijk ook eens voor de gein kijken op:

www.goldencoffeebox.com

Maar er valt niets van te zeggen, je moet gewoon bonen proberen en blijven proberen. Dat is het leuke van koffie drinken cq proeven.

Elke dag biefstuk begint namenlijk ook te vervelen.

Verder wens ik je succes met het zoeken!

• M van der Meulen

Hartelijk dank voor je reactie. Ik kom weleens in Rotterdam en zal dan ook zeker gaan kijken bij kookpunt.

De website van goldencoffeebox heb ik ook nog even bekeken … staat inmiddels bij de favorites…