Koffie in India

• Mark

Ik doe onderzoek naar de locale Indiase koffiemarkt; ik vroeg mij af wat de grote spelers waren in de verschillende segmenten (retail, hotels, cafes etc) en met welke producten (roast&ground, instant etc). Kan iemand mij hier meer informatie over geven? Het is vrij moeilijk (zoniet onmogelijk) om dit op het net te vinden.

mvg,

Mark Bouwman.

Student Bedrijfskunde aan de RUG

• Trudie

Hallo Mark,

India is niet direct een koffie land. Maar ik weet dat er in de provincie Kerala een lokale koffie branderij gevestigd is. Echter een adres of zo heb ik niet wij zijn daar bij toeval terecht gekomen. In kodie Kanal is en kleine koffiebar dat is de einige keer in India dat wij koffie hebben gedronken. Het zal dan ook moeilijk worden hier wat info over te vinden. Mischien bij de fair trade organisatie of Max Havelaar.

Succes Trudie

• Kannadiga

In Zuid-India wordt wel koffie geteeld en gedronken. De meeste koffie wordt verbouwd in de staat Karnataka (ಕರ್ನಾಟಕ) vooral in de provincies Kodugu (ಕೊಡುಗು ) ook wel in het Engels Coorg genoemd en in de provincie Chikkamangalur ( ಚಿಕ್ಕಮಂಗಳೂರು ).

De grootste koffiedrinkers zijn in de staat Tamil-Nadu te vinden.

Er is een website: www.indiacoffee.org

• Kakinjemond

Mark Schreef:

Je bent een lelijke eikel, ik wil je met kokende koffie overgieten en vervolgens je gesmolten huid gebruiken als behang.

——————————————————-0

> Ik doe onderzoek naar de locale Indiase

> koffiemarkt; ik vroeg mij af wat de grote spelers

> waren in de verschillende segmenten (retail,

> hotels, cafes etc) en met welke producten

> (roast&ground, instant etc). Kan iemand mij hier

> meer informatie over geven? Het is vrij moeilijk

> (zoniet onmogelijk) om dit op het net te vinden.

>

> mvg,

>

> Mark Bouwman.

> Student Bedrijfskunde aan de RUG