D.E. espresso

• espressodrinkker

hallo koffiegenieters,

Ik drink al verschilllende jaren DE espressokoffie met een espressoapp.

Die koffie die daar uitkwam was erg lekker.

Naar mijn mening was de koffie af.

Sinds D.E. de nieuwe espressoverpakking heeft gelanceerd krijg ik mijn koffie niet meer lekker.

te bitter en te slap. de koffie was vroeger ook donkerder van kleur.

wie kan wij dat wat tips over geven om dat probleem op te lossen of gewoon andere koffie kopen?

Maar welke?

• Andre L.

Volgens D.E. moet de koffie nu beter zijn, dit heb ik van hun website:

"Waarom is de smaak van de nieuwe Espresso koffie veranderd?

De nieuwe espresso koffie is anders van samenstelling en het betreft een melange die is opgebouwd uit 100% Arabica bonen. Hierdoor ontstaat een zachtere smaakvollere espresso. Door het ontbreken van robusta in de melange is de koffie echter wel minder krachtig van smaak. De nieuwe espresso is qua smaak dus anders dan de ‘oude’ espressosmaak. Uit onderzoek blijkt dat de espressoliefhebbers deze smaak, en dus onze keuze, zeer waarderen."

Bron: http://espresso.de.nl/tips.asp

Kennelijk is de beleving van de espressoliefhebbers niet overal hetzelfde ;-)

Het ziet er naar uit dat je andere koffie zou moeten proberen, maar misschien kun je nog wat variabelen van je apparaat veranderen om een andere smaak van de koffie af te dwingen. Als je bij Google zoekt op tips voor een goede espresso kun je veel info vinden over een goede espresso. bv. http://belpaese.nl/B3IKOFFI.HTML

Succes.

• George

Geachte DE-fan,

Ik heb nog 3 zakken van een kilo darkroasted espresso koffie van DE over. De originele wel te verstaan. De zakken zijn houdbaard tot februari 2005 en worden verkocht voor 9 euro per zak.

Dus als je nog wat langer van je vertrouwde espresso wil genieten en in de buurt van Bodegraven (ZH) woont. stuur dan even een emailtje aan:

prikbord@gemu.demon.nl

groet,

George Muller

tel: 0172 651595