Beste mensen, voor professionele activiteiten moet ik helaas regelmatig flinke afstanden afleggen met de auto. Vooral 's ochtends heb ik dan flink trek in een lekker bakje koffie die ik dan bij het tankstation haal.
Het valt echter op dat de laatste tijd steeds meer tankstations Cafitesse Koffie gaan verkopen (van DE). Ik heb een redelijk gemiddelde smaak dacht ik zo, maar deze koffie is toch echt niet drinkbaar? Het begint al bij de reuk, dit ruikt niet naar koffie toch? Zo verliezen ze klanten, ik probeer in ieder geval altijd door te rijden naar een pomp met goede koffie. Overigens is Cafitesse oploskoffie in vloeibare vorm. Meer informatie op de site van DE.
Gelukkig is Shell al van het Cafitesse concept afgestapt, zij verkopen bij de meeste tankstations alleen nog lekkere filterkoffie. Ook van Douwe Egberts en dat is echt lekkere koffie dus ze kunnen het wel. Overigens kan ik goed begrijpen waarom zoveel tankstations overstappen op Cafitesse. Volgens mij zijn de apparaten zeer onderhoudsarm en kun je makkelijk de koffie bijvullen door het pak te vervangen.
Wie heeft er soortgelijke ervaringen en wie wil meehelpen een smaaktest op te zetten voor professionele koffiezetapparaten?