cappuccino

• Henny

Hallo beste mensen, wie van jullie kan mij helpen met het volgende:

heb een delonghi expresso machine gekocht, een lekker kopje expresso maken lukt wel, maar om een lekker kopje cappuccino te maken, en met name de melk lekker schuimend te krijgen en dat de schuim niet meteen oef weg is; heb al vanalles geprobeerd, half/magere of volle melk niet lukt echt, wie geeft mij een tip:

b.v.d. groetjes Henny - email: j.beurskens@home.nl

• Linda

Beste Hennie,

Zorg dat het stoompijpje echt alleen maar stoom uitblaast en dat deze stoom goed heet is. Zet de knop dus eerst even om voordat je de melk eronder zet. Als al het water eruit is gekomen en er hete stoom uitkomt, kun je de melk eronder zetten.

Zorg ervoor dat deze melk goed koud is. Als de melk lauw is, wordt het schuim namelijk niet stevig genoeg. Ik gebruik wel altijd volle melk, omdat de melk in Italië een hoger vetgehalte heeft dan in Nederland. En ja, de lekkerste cappuccino drink je in Italië, toch…!

Voor de cappuccino gebruik je dan een shot espresso, eenzelfde hoeveelheid gestoomde melk, en daarbovenop lepel je het opgeklopte schuim.

Succes.

Linda

• Linda

Beste Henny,

Ik vind het fijn je geholpen te hebben (hoop ik), maar ik ontvang nu allerlei mailtjes van je. Hier heb ik niet zoveel behoefte aan. Zou je mij uit je adressenbestand willen halen?

Dat zou ik zeer op prijs stellen.

Bedankt,

Linda

• diana pomp

er bestaat sinds kort ook voor cappuccino een speciale koffiemelk.

• Frank Eggerding

Henny

Gebruik verse volle melk(smaakt beter),gebruik een roestvrijstalen melkkan met

drukzeef,warm de melk op in de magnetron(niet koken)doe deze in de kan en een paar keer flink heen en weer bewegen,daarna even aantikken op het aanrecht en gieten maar.

succes,Frank