Van mijn dochter nam ik een Piazza d'Oro expressomachine over, incl. servicecontract bij Douwe Egberts Coffee Care. Nou dat is een groot fiasco.
Uit het serviceboekje bleek al dat de machine meerdere malen forse reparaties nodig heeft gehad. Daar mijn dochter een schoonheidssalon dreef, was het aantal kopjes koffie echter niet extreem groot. Je zou kunnen spreken van een “maandag machine”.
Nu komt de machine niet meer uit het ontkalkingsmenu, 1 jaar geleden bestond dezelfde klacht. Toen is de gehele printplaat van de besturing vervangen. Nu weer contact opgenomen met de servicedienst, de monteur vertelde echter heel vriendelijk dat ons adres niet binnen zijn rayon viel. Een collega zou ons verder helpen.
Nou, dat hebben we geweten! Deze collega meende te weten dat wij de machine, 10 tot 12 kilo zwaar, niet zelf hadden mogen verhuizen. Daarom is hij nu stuk. Ja, ja. De stoompijp werkt niet en na 2 maanden wil hij niet meer uit zijn ontkalkingsmenu. Een beetje laat voor een “foute behandeling” door ons bij de verhuizing dacht ik zo.
Gebeld naar hoofdkantoor, fax gestuurd naar de directie om hun oordeel te vragen. Nooit antwoord terug.
Mijn advies: Overweegt U een Piazza d'Oro machine aan te schaffen, bezint eer gij begint. De service kan zeer matig tot slecht zijn, de machine zelf is zeer storing gevoelig en de sevice contractant, Douwe Egberts Coffe Care, is een absoluut onbeleefde en onbetrouwbare partner in mijn ogen.
Er zijn in dezelfde prijsklasse en daaronder tenminste gelijkwaardige machines te koop, waarop veel betere service en garantie wordt gegeven.