oude koffiemolens

  • Wouter Peters

    Hallo,

    Ik ben een verzamelaar van die oude (schoot)koffiemolens.

    Ze bestaan er in vele soorten en maten en kleuren, maar ik ben echt op zoek naar nog veel meer van dit soort koffiemolens.

    Ook informatie hieromtrend is van harte welkom, zoals welke merken hebben er zoal bestaan en waar hebben deze fabrieken gestaan etc..

    Zo langzamerhand heb ik het idee dat ik de enige veramelaar van deze molens ben in Nederland.

    Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

    Groeten Wouter Peters

  • sandra bingley

    Hallo,

    Ik beheer een museum in een koffiebranderij, wij hebben 400 verschillende koffiemolens, als je het wat lijkt, kun je een keer komen kijken!

    Groeten

    Sandra

  • Harrie

    Goedendag Sandra,

    ik zag op het prikbord van koffie.startpagina.nl dat jullie 400 soorten koffiemolens hebben. Dat is nogal wat! Nu weten jullie vast wel antwoord op mijn vraag:

    Ik heb bij Simon Levelt een koperen of messing hand-koffiemolen gezien, ongeveer zo groot als een flinke pepermolen. Weten jullie wie die apparaten nog meer verkoopt, of hoe ze precies heten? Ik ben een eenzame koffiedrinker (mijn vrouw lust het niet) en ik vindt versgemalen koffie uiteraard het lekkerst. Maar ik zie een elektrisch apparaat niet zo zitten, en een schoot-koffiemolen is vaak een beetje groot voor een paar kopjes.

    Ik hoop dat u me verder kunt helpen.

    Kunt u mij tevens het adres van jullie museum toesturen?

    Groeten,

    bij voorbaat dank,

    Harrie Vreekamp

  • @nostalaad

    Ik zou graag eens een bakkie bij je willen drinken…. Ook ik heb jarenlang alles verzameld wat met koffie te maken had. Nu ben ik beetje bij beetje aan het opruimen. Toch houd het mijn interesse Speciaal de winkelkoffiemolens hadden mijn voorkeur. Eerst die met de dubbele wielen van het Amerikaanse merk Interprice en de Franse Peugeot met enkele wiel. Later waren de electriche molens van o.a. Olland ook welkom. Veel heb ik inmiddels verkocht maar de bijzondere exemplaren zijn nog in mijn bezit.

    Graag wil ik eens bij je kijken. Mail mij even het adres en de openingstijden.

    Mvrgr. @Nostalaad Haarlem

  • witbraad

    Geachte heer,

    wij hebben verschillende oude molens uit een nalatenschap is hier belangstelling voor vr. groet fam Witbraad

  • marian molmans

    Goed avond .

    Hebt u nog belangstelling voor oude koffiemolens .

    Heb er verschillende te koop .

    Vriendelijke groet .

    Marian.

  • gert

    ik heb nog een hangende koffiemolen

    ik weet niet wat voor een met een draaihendel en een klein bakje er onder

    meer engels decor

    ik weet niet hoe oud hij is

    wat moet ik er mee

  • jose kilian

    hallo, ik heb nog een oude winkel koffiemolen van het merk Olland. Hij komt uit rond 1920. Ik wil graag weten wat hij waard is Ik kan evt. een foto sturen voor liefhebbers.

    groet, José

  • alex-koffie

    Hallo @nostalaad,

    ik ben Alex die heb je op Marktplaats via Jerome gezocht.

    met vriendelijke groeten

    Alex

  • vanderkort@home.nl

    Graag zou ik nog wat Douwe Egbertszegels willen hebben.