recepten?

  • marja

    Ik ben op zoek naar verschillende koffie-*smaakjes*. Graag zonder alcohol. De bekende caffe latte en caffe mocca ed heb ik al.

    Iemand nog iets bijzonders voor mij?

    Alvast bedankt.

  • Kees

    Nou koffiebonen met wiet

    Koffiebonen met hars

    En weet je wat nou ook lekker is bij de koffie een plakje spacecacke :-)

  • G.J. Brink

    nog bedankt voor je reactie. Hier een paar recepten voor je

    IJSKOFFIE

    (2 glazen)

    1/2 dl sterke koffie, 1 eetlepel bruine basterdsuiker, 4 bolletjes vanille-ijs, slagroom(spuitbus), 2 coctailkersjes, eventueel cacao.

    Zet extra sterke koffie, maak die op smaak met de suiker. Laat de koffie nu afkoelen (ongeveer 1`uur in de koelkast). Leg onderin elk glas 2 bolletjes ijs en schenk de koude koffie er overheen. Garneer met slagroom en de coctailkers en eventueel de cacao.

    KARAMEL-ESPRESSO

    (1 glas)

    1 eetlepel karamel of hazelnootpasta, 1 dl espresso (of sterke hete koffie), slagroom( spuitbus), hazelnoot praliné of nougatine.

    Doe onderin het glas de karamel of hazelnootpasta. schenk er de koffie op. Even doorroeren en garneren met de slagroom en de praliné

    VANILLE KOFFIE

    (2 glazen)

    vanille suiker, 1/2 dl slagroom, 2 kopjes sterke koffie of koffie naar smaak, geraspte donkere chocolade

    Klop de slagroom met de vanillesuiker stijf. Schenk de hete koffie in de glazen en breng hem op smaak met de suiker, Garneer de koffie met de vanille slagroom en de geraspte donkere chocolade.

    veel plezier,

    gj