exportplan Starbucks naar NL

  • Sylvia

    Ik ben bezig een exportplan te schrijven of het haalbaar is Starbucks filialen te openen in Amsterdam en Rotterdam. Helaas nog fictief. Ik zit met een lastig hoofdstuk in m'n maag: Heeft iemand een idee wat nou de typische ‘Nederlandse koffiecultuur’ is?

  • R.

    Ik denk dat Starbucks in Nederland geen lang leven in beschoren. De koffie is te lang gebrand voor de grote koppen die we hier drinken.

  • Frans Verstraeten

    hallo Sylvia,

    het is erg moeilijk de nederlander aan een goede koffie te helpen, ik sta sinds 1 jaar op de markt met de KoffieTheek met meer dan 100 soorten thee en 20 koffies in de regio rotterdam, maar het gaat erg moeilijk, ook via www.koffietheek.nl is het niet te verkopen ook omdat de verzendkosten zo hoog zijn.

    Tip, wacht tot deze “bevlieging”overgaat en laat de starbucks waar hij hoort in USA

    Groet Frans en tot ziens op de markt zie mijn site

  • eugenie

    Hallo Sylvia,

    Volgens mij is de koffiecultuur erg aan het veranderen in Nederland, ga maar ens kijken bij The Coffee Company's of bij Brandmeester's in de Van BAerlestraat in Amsterdam. Het is daar altijd erg druk. Ook de verkoop van espresso apparaten aan particulieren is volgens mij explosief gestegen.

    Ik denk dan ook dat Starbucks veel kans maakt hier.

    Groeten Eugenie

  • Ellen

    Sylvia,

    ik heb vandaag een artikel gelezen over Starbucks en hun plannen om naar Nederland te komen (Management Team). Ze praten op dit moment met VendexKBB en ahold. Ik heb ook al tijden het idee om zo'n zaak op te zetten, maar volgens mij gaan ze niet in zee met partculieren maar alleen met grote bedrijven.

    Ellen

    Sylvia schreef:

    >

    > Ik ben bezig een exportplan te schrijven of het haalbaar is

    > Starbucks filialen te openen in Amsterdam en Rotterdam.

    > Helaas nog fictief. Ik zit met een lastig hoofdstuk in m'n

    > maag: Heeft iemand een idee wat nou de typische 'Nederlandse

    > koffiecultuur' is?

  • de KoffieTheek

    syl, er zijn al zoveel koffie winkeltjes, wij zijn er een begonnen op de markt, enorm leuk maar de omzetten vallen nog tegen, kom eens kijken

    dinsdag wassenaar

    woensdag berkel en rodenrijs

    donderdag capelle

    vrijdag rotterdam schiebroek

    zaterdag leiden

    allemaal a lokaties moet je eens kijken naar simon levelt hoeveel moeite deze moet doen om in leven te blijven

    Groet

    Frans

  • Karin

    Ben een aantal weken geleden in Amerika geweest en ben erg enthousiast over de koffie winkeltjes van starbucks. Vondt de koffie erg lekker en de ruimtes gezellig. Zie er wel wat in, woon zelf in Zwolle waar we wel veel winkels hebben om koffie benodigdheden te kopen, maar niet een leuke koffie tent waar je even lekker met iemand bij kunt praten met een goeie bak koffie.