bizarre koffie??

  • Jack

    Hoi, laatst had ik een discussie met meerdere kennissen over een rare koffie dat uit Z-Amerika afkomstig zou zijn.

    Het betrof hier een of andere koffieboon dat door geiten zou geknabbeld zijn. Maar ze eten het niet volledig op want de pitten zouden ze (vergeef me mijn taal) “uitschijten”. Hiervan zouden dan de bonen gebrand worden en tenslotte zéér exclusieve koffie worden.

    Uiteraard geloofde ik dat niet, maar ze stonden erop dat het de waarheid was. Ik neem aan dat iemand van jullie, mocht dit bestaan, er wel van op de hoogte zou zijn.

    Graag reacties of het waar of niet waar is.

    Bijvoorbaat dank van een verwarde jongen!

  • john

    Ik denk dat hier 2 verhalen door elkaar spelen. Geiten komen voor in de koffie vroege history toen een geitenhoeder opmerkte dat z'n geiten erg opgewekt werden na het eten van koffiebonen. Hij concludeerde dat er iets in de bonen moest zitten dat dit veroorzaakte en zo zou het koffidrinken ontstaan zijn….

    In Indonesie heeft men Musang koffie, dit is een koffie bereid volgens jouw recept door de musang, een soort marterachtig dier. Deze koffie heeft een premie en het duurde dan ook niet lang dat het aanbod van de hoeveelheid musangkoffie zo groot werd dat het onmogelijk door het aantal in leven zijnde musangs kon zijn geproduceerd, tenzij ze op overtime tarief werkte (maar daar was de vakbond tegen). Ergo het proces bestaat, ben niet bekend in Z-Amerika, maar hier in Azie is het dus bekend. Als ik het tegenkom op de Pasar Malam, roep ik je wel weer op. OK?